D-day en de eerste dagen! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bas Schouren - WaarBenJij.nu D-day en de eerste dagen! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bas Schouren - WaarBenJij.nu

D-day en de eerste dagen!

Door: Bas Schouren

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 September 2016 | Duitsland, Berlijn

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geplaatst op deze pagina. De hoofd reden hiervoor is dat ik op dit moment nog geen wifi is aangesloten in ons appartement. Het is gelukkig wel onderweg. Hier alsnog een kort verslag over de eerste week in Berlijn:

De laatste dagen in Venlo zijn echt voorbijgevlogen, met als hoogte punt een geweldig afscheid tijdens de zomerparkfeesten. De bewuste maandag morgen was het tijd om van mijn familie afscheid te nemen en op het vliegtuig te stappen. Ik moet zeggen het is en blijft een raar gevoel.

Eenmaal in het vliegtuig gestapt maakte de emoties plaats voor adrenaline, je bent tenslotte erg benieuwd hoe het leven in Berlijn zou zijn. De eerste avond heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan en ben vroeg naar bed gegaan.

De twee dagen die volgde waren rustig en relax. Ik heb een beetje de toerist uitgehangen, en ben op jacht gegaan met Steven naar een provider voor wifi. Dit was een moeilijke opgave, maar na lang uitzoeken is het uiteindelijk wel gelukt.

Na twee dagen verkennen brak het moment aan dat ik voor het eerst naar het hotel moest. Het was eigenlijk een rustige dag met kleding passen, een hoop informatie en een kleine rondleiding. Daarna was het tijd om weer richting huis te gaan om mezelf voor te bereiden op mijn eerste werkdag.

De eerste werkdagen zijn super verlopen, het lijkt een beetje op mijn werk in de Maaspoort alleen dan tien keer groter. Zo heb ik de afgelopen dagen een aantal vergaderzalen mogen onderhouden, bediend tijdens een verjaardagsfeestje voor 60 personen en met veel collega's een diner voor 600 man mogen verzorgen.

Ik moet zeggen dat het wel nog echt wennen is, maar mijn eerste gevoel is goed!

Tot snel!

Ps. Ik heb nog geen Duits telefoon nummer dus ik ben altijd bereikbaar op mijn Nederlands nummer. Omdat ik thuis dus nog geen wifi heb kan het zijn dat ik sommige berichten later lees.




  • 06 September 2016 - 16:02

    Pap:

    Uuuuhhhhhmmmm ?????

  • 06 September 2016 - 17:08

    Marleen En Theo Hendrix:

    Fijn um te huure det ut dich good is bevalle.
    Groetjes van opa en oma

  • 06 September 2016 - 19:20

    Susan:

    Ik bin bliej det ut dich zoe good bevelt! Ik kom snel eine kier langs.
    Groetjes mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 14 Juli 2016
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 7482

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 Januari 2017

Stage in Berlijn!

Landen bezocht: