Het einde nadert....! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bas Schouren - WaarBenJij.nu Het einde nadert....! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bas Schouren - WaarBenJij.nu

Het einde nadert....!

Door: Bas Schouren

Blijf op de hoogte en volg Bas

27 Januari 2017 | Duitsland, Berlijn

De laatste maanden na het schrijven van de laatste blog zijn voorbij gevlogen. Na het schrijven van de vorige blog zijn opa & oma op bezoek geweest. We hebben erg leuke dingen gedaan met als primeur een bezoekje aan mijn stage Hotel! Ze waren erg onder de indruk van de grootte van het Hotel.

Na deze gezellige dagen was het tijd voor de laatste daagjes in de roomservice. Ik heb deze dagen dan ook nog erg veel plezier gehad in een geweldig team.

De maand december stond in het teken van het ontbijt restaurant met alleen maar vroege diensten. Binnen deze afdeling waren veel standaards te vinden , waardoor er weleens saaie diensten ontstonden. Gelukkig waren er drie hoogte punten die er voor zorgde dat deze maand toch onvergetelijk werd.

Ten eerste een vakantie van 12 dagen, de eerste helft hiervan stond een bezoekje aan Venlo op de planning. Ik heb erg genoten van de dagen thuis, ff het "normale" leven oppakken.Het was erg fijn om vrienden en familie weer te zien.

Eenmaal terug in Berlijn stonden de volgende bezoekjes alweer gepland, eerst kwam Lotte twee dagen naar Berlijn, en vervolgens kwamen Joep, Jeer en Alexander nog op bezoek! Voor mij blijft het leuk om ander te laten zien hoe ik hier leef in Berlijn, maar ook de positieve reactie's van iedereen blijven bijzonder.

Na de gezellige dagen stond het volgende hoogtepunt voor de deur, een staats bezoek van de Amerikaanse buitenlands minister John Kerry. Het was ongelooflijk om te zien wat voor een organisatie hierachter schuil gaat.

Uiteindelijk braken de feestdagen weer aan, en was het tijd om met de kerst stevig door te bikkelen. Drie dagen lang een ontbijt en brunch verzorgen voor gemiddeld 600 gasten. Dit hield in dat er veel over uren gemaakt werden. Maar uiteindelijk waren het wel super leuke dagen met positieve feedback van gasten.

Het nieuwe jaar brak aan, wat overigens goed ingeluid is met andere stagiaires die in Berlijn stage lopen. Het was tijd om te beginnen aan mijn laatste afdeling binnen het hotel, de Marlene bar. Het was een erg uitdagende afdeling waar ik erg veel heb geleerd, met name van het koffiezet apparaat.

Het is ook in deze afdeling zo snel gegaan dat ik zondag al mijn laatste dienst draai in het Hotel. Dit voelt eigenlijk zo onwerkelijk, aangezien het voor mijn gevoel pas oktober is. Het besef kwam pas echt binnen toen ik me vandaag ging uitschrijven bij de "bürgeramt".

De volgende week zal voornamelijk gaan bestaan uit inpakken en de laatste dingetjes afhandelen in Berlijn. Volgende week zaterdag is het dan ook tijd om definitief terug te keren naar Venlo. Ik ben erg blij dat ik weer terug ga en iedereen natuurlijk weer kan zien, maar laat hier ook mooie herinneringen en contacten achter. Alles is dus een beetje dubbel.

Volgend weekend zal ik dan ook mijn laatste blog schrijven over mijn avonturen in Berlijn!

Vanaf volgende week zondag zal ik dan weer te vinden zijn in Venlo!

Tot Snel!

Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 14 Juli 2016
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 7485

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 Januari 2017

Stage in Berlijn!

Landen bezocht: